1.1 es kezelési útmutató bakik2
2006.03.29. 10:20
|
Sokaknak sikerült újat mondani a hasonló című cikkel, amelyben a 601 kezelési útmutató bakijait boncolgattam. Páran szóvá tették, miért nem írtam még az 1.1-ről, abban aztán van baki bőven. Egy ideig húzódoztam, aztán végül is - miért ne ? |
Előrebocsájtom, hogy az 1.1-ben található "bakik" más jellegűek, mint a 601-ben lévők. Itt ugyanis jórészt arról van szó, hogy az autó végleges elkészülte előtt gyártották le a kezelési útmutatókat (szerkesztési zárlat: 1988. VII. 31 !), és az autó "arca" még nem alakult ki. A képek jelentős része még az előzetes szériákról készült, ekkor az autó külsejét még nem sikerült ennyire elrondítani... izé... átalakítani...
Sok kommentár nem kell hozzá, ez a kép fogadja az útmutató elejében a tisztelt tulajdonost, bemutatva, nesze, így néz ki az autód. Háááát, nemtom. Már elölről is fura a régi, műanyagsarkos 2T lökhárító, köténnyel, de az igazi katarzis a kombi hátulján látszik. Ott figyel az új, "hátbarúgott" 4T hátsó lámpa ÉS a régi, fém lökösön a külön tolató- és ködzárfény. A könyben máshol is találhatunk jópár képet, amit a 2T-ből vettek át, de jórészt olyan helyeket ábrázolnak, amelyek azonosak a két típuson. Itt azonban olyan példát látunk, amelyet illett volna tisztességesen újrarajzolni (netán lefotózni, 1988-ban ne legyen már probléma !), mert a "smink" igen fura eredményt hozozz. Összehasonlításképpen íme az eredeti, az 1984-től használt 601 kezelési útmutatóból:
Persze a fotókkal kapcsolatban sem teljesen tiszta a helyzet. Sok olyan akad, amelyek a nagyszériás gyártástól eltérő megoldásokat mutat, jórészt a 601 örökségét hordozva, vagy esetleg olyan, a 4T-ben bevezetett újdonságokat ábrázol, amelyen még módosítottak a későbbiekben. Igen jó példa mindkettőre a kapcsolókról készült kép:
Az itt látható világításkapcsoló egyértelműen a 601-től örökölt (véleményem szerint egyébként szebb) forgatógombot kapta, a kormánykapcsoló viszont kifejezetten idegenül hat, a 2T-ben ugyanis ez még "pálcika" kivitelben volt, a nagyszéria viszont szögletesebbet kapott.
Hasonló a helyzet a műszerfallal. Itt elég kevés látható belőle, de a kép alapján valszeg egy régesrégi Wartburg-Barkas kombiműszert kapott, amely a hőfokot és benzinszintet méri. Emellett a kontroll-lámpák is más kialakításúak, mint a megszokott. Nem egy vékony nyíláson világítanak a lámpák, hanem teljes felületén világító műanyag-lemezkéken keresztül. Ennél kicsit jobb minőségű kép található egyébként a műszerfal-történelemben.
Ez sem mindennapi kép. A maszk tutira 4-ütem, a motorháztető nem igazán felismerhető. A lökhárító viszont egyértelműen 601, ráadásul krómozott, persze a hozzá illő köténylemezzel. A lökhárítóbaba feletti lapos "izé" viszont fogalmam sincs, mi lehet, akinek ötlete van, ossza meg velünk !
Kétütem lámpa, tanknyílás. No comment.
Itt pedig Trabant 1.1X felirat (!), kétütem-lökös, és a 4T-re nagyjából hasonlító, de nem tökéletesen azonos hátsó lámpa. Ha valaki felfedezett egyéb finomságokat, ne tartsa magában !
- prokee -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az első Trabant gyártása nem egyértelmű. A P50-est 1957 november 7-én mutatták be, ekkor persze már legyártottak párat. Viszont még nem hívták Trabantnak, a neve ekkor AWZ P50 volt.... |
Igazad van, ezen átsiklottam. Íme a kép a magyar nyelvű kezelési útmutató 12. oldaláról:
A motorháztetőből látszik egyébként, hogy egyszerűen a 601 könyvéből vágták át a képet... | |
|