Trabant Mszerek Sztszerelse s htlap cserje |
Mindenek eltt meg kell emlteni, hogy a Trabik gyrtsa sorn a km/h is „fejlesztgettk” a nmet mrnkk. Igaz csak aprbb mdostsokat eszkzltek, ez sztszedsnl sokat nem befolysol csupn az rdekessg kedvrt emltem meg. Tudomsom szerint 4 fle ra kerlt a 601-es modellekbe. Mgpedig: |

|
A legrgebbi tpus km/h ra:
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
rdekessge, hogy 2 db index visszajelz volt rajta (jobbra-balra meglep igaz? :) A 60’-as vjratokban volt fellelhet. |

|
A rgi tpus km/h ra:
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Ezeken mg nem volt napi szmll s mg krmozott szegllyel kszltek, a mutat oldalai nem voltak pirosra festve. Maga az ra szerkezete is msabb, mint a kvetkez sorozaton. (Ez mg fmbl volt…) |

|
Az jabb tpus km/h ra:
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
jdonsgknt a volt napi szmll jelent meg rajta, a keret fekete alumnium lett s a mutat teljesen pirosra volt festve. |

|
A Legutols tpus:
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Minden ugyanaz csak a mszeren tallunk 60 s 80 kzt egy tomptott fny ellenrz lmpt. Ez csak akkor vilgtott ha fnyszrkat a kis mozgat kar segtsgvel magas llsba helyeztk. |
Sztszerels s sszeraks:
(a folyamat rszei vgig vannak fnykpezve s rajzolva az egyrtelmsg kedvrt) |

|

|

|

|
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Els lps a napi szmll nullzjnak levtele. (amennyiben van ilyen) <!--[if !supportLineBreakNewLine]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Msodik a karima felfeszegetse csavarhzval.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Harmadik az ra htuljn lv nagy manyag anyt levesszk s gy kijn a hzbl az ra.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> |

|

|

|

|
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Negyedik lpsknt vegyk ki a nagy km szmll sort. gyeljnk a kis flecskire, hogy ne forogjanak el, mert kellemetlen visszajtszani mindet. Tipp: Ragaszd le pl egy kis szigetel szalag csikkal, hogy ne mozogjanak el! (by Pisoft)
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->tdik lps fogjuk meg a km/h mutat tengelyt 1 fogval amihez mostmr hozzfrnk, s vatos csavar mozdulattal tekerjk le a mutatt a vgrl Egyes esetben ragasztzva is lehet, gyhogy csak a tvnl fogjuk s vatosan a nyl irnyban tekergessk le!
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Hatodik lps: csavarjuk ki a kt kis csavart s gy mink a htlap, amit igny szerint elksztnk.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> |

|

|

|

|
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Hetedik: Rakjuk vissza a km szmll sort gyelve arra hogy a kis flei a ntban legyenek! Mind!!!
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Nyolcadik: Rakjuk vissza a htlapot a kt kis csavarral
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Kilencedik: Rakjuk vissza a mutatt kicsit elfesztve. gy hogy a szmlapon jelzett pontnl (a gyrin ott van a 0 alatt kicsivel) lljon a mutat amikor a tengelyre teszed. Ezutn a vgt temelve a kis btykn, a pont idelis elfesztst red el.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> |

|

|

|

|
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Tizedik: Rakjuk vissza az rt a fm hzba, a manyag csavarral. gyeljnk a helyes llsra, egy kis manyag flnek bele kell mennie egy kis vgsba a hz aljn s akkor j!
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Tizenegyedik: Rakjuk vissza az veget a kerettel, egy pr helyen peremeljk vissza.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Tizenkettedik: Rakjuk vissza a napi szmll nullzjt. Vigyzzunk a kis gumijra ha kivesszk az vegbl nehogy fordtva rakjuk vissza mert akkor 30-nl nem tud feljebb menni a mutat!!!
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> |
s a vgeredmny, ha gyesek vagyunk mkdik is. :) |
Az tfolysmr: |
A trabi msodik mszere. Kb 1985-tl szereltk szriban a trabikba. Ez egy optomechanikus tfoly zemanyag mr. Pontosan hasznlni nem igazn lehet de legalbb volt ilyen is. Sajnos a jelad rsze sokszor elromlik. A rgi tpusokat nem rt sziloplaszttal kitmteni, mert ltalban vz megy bele. Az ksi kiadsoknak mr gumis burkolata volt, ez jobban vdte az elektronikt. Az albbi pr kpen lthat a jelad s a mszer. Ebbl is 2 flt gyrtottak. Volt 12 ledes s 7 ledes vltozat. |

|

|

|

|
A jelad felrl
[bels nzet] |
A jelad alulrl
[bels nzet] |
A – Negatv B – 5,3V + C – impulzus |
A 12 ledes tfolysmr |
Ezekhez a mszerekhez nagyon nehzkes lenne a htlap ksztse a sok lyuk miatt. n egyszeren lefestettem. :) De ha valakinek mgis szksge lenne r: |
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> |

|

|
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> |
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> |
A 12 ledes tfolysmr |
A 7 ledes tfolysmr |
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]--> |
Htlapok: |
FONTOS: a km/h (nagymszerek) tmrje 93mm, az tfolysmr (kismszerek) 54mm! |

|

|

|

|
A gyri |
Sima fehr |
Egy bolti darab :) |
Egy egyedi darab |
|