ifa-kombinates
.::Menü::.
 
.::Bejelentkezés::.
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
.::érdekes:D::.
 
.::chat::.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
.::tuningok::.
 
ne vegyél soha szörmét ez a videó csak erős idegzetűeknek
http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf másold be a keresősávba
 
.::fék::.

Az mindenki tudja, hogy a Trabi fékje ugye nem valami erős. Városi használat esetén (lejtők és emelkedők nélkül) igaz jól szuperáll de, természetesen máshoz viszonyítva még úgy is elég gyenge. Ha pedig rendelkezünk valamilyen kis motor tuninggal, akkor feltétlenül szükséges lehet a fékek megerősítése. Feltesszük a kérdést, hogy miért nem jó a gyári?

A dobfék gyenge pontjai:

  • túlmelegedő fékbetétek, csökkenő fékhatás (4 személlyel különösen)
  • magasabb tempónál fékezéskor rezonanciát érezhetünk
  • vízre érzékeny, hajlamos a félrefogásra
  • hátramenetben gyenge fékhatás

Ezek miatt kell erősítenünk egy kicsit a féken is. Itt kétféle variáció tárul elénk. Wartburg dobfék vagy valamilyen tárcsafék. Ezek a cserék az első fékekre vonatkoznak, mivel ugye az fejt ki nagyobb fékező hatást. A hátsó fékekkel nem sokat tudunk kezdeni, csupán annyi hogy a fékmunkahengereket kicseréljük a 4T-ére mivel azok pontosan belemennek viszont a dugattyú átmérője nagyobb, ezért javítja egy kicsit a fékhatást.


 

Wartburg Dobfék Trabira:

Előnyei a Trabantéval szemben:

  • lényegesen nagyobb fékerő (230mm átmérő 200mm helyett, közel dupla szélességű fékpofák)
  • kevésbé melegszik

 Szükséges alkatrészek:

Alkatrész neve

Ár (új megközelítőleg)

Féklapok

1000-1500Ft/db

Fékdobok

2000-4000Ft/db

Utánállítók

250Ft/db

Munkahengerek

2000Ft/db

Fékpofák

500Ft/db

Fékpofa leszorítók

250Ft/db (vagy pár?)

Távtartó

max.1000Ft/db

Mint láthatjuk nem éppen olcsó mulatság, ha új alkatrészekből rakjuk össze. (min. 20000 pénz) Tehát marad a jó öreg kutatás, hogy honnan lehetne olcsóbban beszerezni. Bontók, esetleg MÉH telepek. Munkahengereket, fékpofákat és utánállítókat feltétlenül újakat vegyünk!!! Mindenképpen figyeljünk arra, hogy az utánállítók és a fékdobok első féké legyenek!! Ugyanis a hátsó fékdob keskenyebb, és a hátsó utánállítóba van egy bemetszés.

Maga a művelet:

Először is el kell távolítanunk a Trabant féket, féklapostól. Tehát:

Lazítsuk le a féltengely anyát, felnicsavarokat. Bakoljuk fel az autót, vegyük le a kereket, fékdobot, kerékagyat. Ezek után bontsuk le a fékpofákat, munkahengereket, úgy hogy már csak a féklap legyen fent. Láthatjuk, hogy négy szegecs tartja. Ezek fejét hidegvágóval vágjuk le, és a másik felét hátra felé üssük ki egy tüskével. Egy kalapács segítségével üssük le a Trabant féklapot.

A Wartburg és Trabant féklapon a furatok nem egyeznek. Hegesszük tehát be a furatokat a Wartburg féklapon, és fúrjuk át rá a Trabantét! A hegesztés kissé elhúz, ezért nehezen fog felmenni az agyra, kissé meg is köszörülhetjük. Ha ezzel végeztünk, helyezzük fel a Wartburg féklapot az agyra, majd csavarozzuk fel M6-os imbusz csavarokkal, melyeket hátulról rúgós alátéttel és anyával rögzítünk, majd ellenanyával kontrázzunk. Mielőtt felraknánk a munkahengereket köszörüljünk le belőlük. Ez azért szükséges, mert különben beleérnek a tőcsavarok. Ezután szereljük fel a munkahengereket és az összekötő fékcsövet. (A régi is jó.) Rakjuk fel a fékpofákat, a leszorítókat, és az utánállítókat. Ez utóbbit zsírozzuk be!

Mivel a Wartburg fékdobot nem központosítja a Trabant agy, ezért egy távtartót kell készítenünk. (Vagy készíttetnünk.) Ez könnyen kialakítható a régi, Trabant fékdobokból. A Wartburg fékdob középső furatát is esztergáljuk fel nagyobbra, és ehhez illesszük a távtartót játékmentesen. Azért is szükséges még ez, mivel a Wartburg fék szélesebb, ezért e nélkül beleérne a féklapba. Ügyeljünk a szoros illesztésekre, a központosítás végett!! Nem megfelelő középpontosság a fékdobok ütés eredményezheti, ami a fék pulzálásához vezet!

Ezzel a távtartóval már felrakhatjuk a Wartburg fékdobokat a kerékagyra. Rakjuk vissza a féltengelyt, húzzuk meg az anyát! Légtelenítsük le a féket. Rakjuk vissza a kereket engedjük le a bakról az autót, majd húzzuk meg erősen a féltengely-anyát, és biztosítsuk! Húzzuk meg a felnicsavarokat.


 

Tárcsafék Trabira:

Mindenek előtt megjegyezném, hogy ezeket az átalakításokat csak 1984 utáni évjáratú autókon tudjuk végrehajtani, vagy régebbin is, amennyiben annak újfajta futóműve van. Mivel a régi fajta futóműnél a féltengely kúppal és retesszel adja át a nyomatékot a kerékre, míg az újfajta bordástengellyel, melynek méretei éppen megegyeznek bizonyos VW típusokkal. A régi futóművet csak cserével lehet új típusúra módosítani, átalakítással nem.

Hozzávalók:

<!--[if !supportMisalignedColumns]--> <!--[endif]-->

Konzol (adapter a féknyereg és a Trabi futómű közé) Kialakítása, méretei a felhasznált féknyeregtől függenek kb.250DM (Németországban) Itthon egy esztergályos 3-4ezer Ft-ért biztos megcsinálja.

3000-4000Ft

2 db ATE féknyereg jobb és bal. (Golf I-II) Ha Golf II-ét vettünk akkor szükség lesz még: 2 db féktartóra Golf I GTI (VW alkatrészszám: 171 615 127 )

2000-4000Ft/db

2 pár fékbetét. A féknyereghez tartozóak (Golf)

3000Ft új garnitúra

2 db féktárcsa. Célszerű a féknyereggel egyező típusút beszerezni. Átmérő: 239mm Vastagság: 10, 12 vagy 20mm (Golf I, II, III-n és sok más VW típuson is de megteszi kb. ugyanilyen méretű is)

2000Ft/db

2db kerékagy. Golf I és Jetta I 1975-7/83-ig, Golf Cabrio 1979-1993-ig. Hozzá csatolható csonk-átmérő: 34,00 mm

2000Ft/db

2 db flexibilis fékcső. Féknyereg és a Trabant fékcső közé 45cm. Ha nincs akkor Golf első + Trabant hátsó összetekerve

1500Ft/db

2db süllyesztett csavar M6x15 A féktárcsák felerősítéséhez

100Ft

4 vezetőcsap M10 A féknyereg rögzítéshez

 

8db kerékcsavar M12x1,5 A hosszúság és a csavarfej kialakítása az alkalmazott felnitől függ és természetesen passzoló felnik (4x100) vagy visszaalakító nyomtáv Trabi osztókörre (4x160)

 

Azért érdemes a VW Golf alkatrészek mellett dönteni, mivel ezekből a bontóban rengeteg van, és viszonylag olcsón hozzájuthatunk. A féknyereg egy fékmunkahenger tartó vasból és egy munkahengerből áll. Azonban fékmunkahenger tartó vasat csak Golf I-nél találhatunk, mivel a Golf II-n már ez egybe volt öntve a futóművel. A munkahenger azonban tejesen megegyezik mindkét esetben. Ezért, figyeljünk oda ha Golf II alkatrészeket veszünk.

Az átalakítást a Trabant fék lebontásával kell kezdenünk. (Lásd fentebb a Wartburg dobféknél)

A furatokat fúrjuk fel 8.5mm-re, majd szereljük fel a konzolt a régi féklap helyére 4db M8-as belső kulcsnyílású csavarral (inbusz), úgy hogy előre felé nézzen. (Tehát a féknyereg az autó eleje felé nézzen. Ez a fékcsövek miatt szükséges.) Minden inbuszcsavart először felváltva húzunk meg, aztán 35Nm-rel rögzítjük Az elsőként, előre felszerelt inbuszcsavarokat anyával is kontrázzuk!

Amennyiben megfelelő kerékagyat szereztünk be, annak méretei éppen egyezni fognak a Trabantéval. (tengelyátmérő, belső bordázat) Tehát ezt minden átalakítás nélkül egyszerűen szereljük fel a régi helyére. Az agyra fel is rakhatjuk a féktárcsát. A munkahengertartóra rakjuk fel a fékbetéteket, majd a csapok segítségével rögzítsük hozzá a munkahengert. Most már felrakhatjuk a féknyerget a konzolra 2db M10-es csavarral.

A fékcsövek összekötésekor a legegyszerűbb az utolsó réz (kb.15cm hosszú) és gumifékcsövet (30cm) egy darab kb.45cm hosszú gumifékcsőre cserélni. Sajnos ezt elég nehéz beszerezni, és az ára is meglehetősen magas. Egyszerűbb két darabból összerakni, egy 18cm-esből (Trabant hátsó lengőkarnál ilyen van) és egy 30cm-esből (A Golf I,II-n épp ilyen van elöl, a féknyeregnél). Így megtarthatjuk a régi csatlakozási pontot, mivel a rövidebb fékcső kb. eddig ér.

Mivel az új agy miatt megváltozott az osztókör, két lehetőségünk van: vagy beszerzünk két új felnit, vagy készítünk két darab nyomtávszélesítőt, ami visszahozza az osztókört Trabantéra. Ha új felni mellett döntünk, akkor célszerű négyet venni, és hátra a négyütemű Trabant kerékagyát (és minden kapcsolódó alkatrészét) átrakni, így felrakhatunk négy egyforma felnit. (Némileg esztétikusabb, mint a felemás.)

Egy hátránya van a dolognak eddig, mégpedig az hogy keskenyíti a gyárilag amúgy is sem túl széles nyomtávot! A VW kerékagy kb. 10-15mm-rel keskenyebb, mint a Trabanté. Tehát érdemes nyomtávot is használni.

Kb. 200-300km kell, hogy összekopjon normálisan. Tehát addig a fékhatás gyengébbnek nem az igazinak tűnhet.

Legálissá tenni a féket sajnos nem lehet, mivel a KPM-nél azt mondták, hogy nem adják meg az átalakítási engedélyt csak indokolt esetben. (4ütemű motor, gépkönyvezett versenyautó) Azt mondták megpróbálhatom ugyan beadni a kérvényt, de nem sok esélye van. Ez 9000Ft lenne, lehet hogy a semmiért. Annyiért inkább vizsgára vissza a Trabi fék!

 
.::óra::.
 
.::számláló::.
Indulás: 2006-03-25
 
.::poll::.
szavazz
melyik trabi tettszik neked a legjobban

a kombituning
s601tuning
kombi széria
s601 széria
egyébb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
.::poll::.
.::szavazz::.
hogy tettszik a portál?

király
elmegy
jobb mint egy csicska nagyal lap:D
szar
portáltörlés
többet id nem jövök
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
frissítés
 
wartburg
 
felhívás

kérem aki az oldalon jár jelezze a vendégkönyvbe ja és a vendégkönyvbe hírdetheti lapját:D

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal